söndag 26 februari 2012

Klar!

Äntligen så är sommartröjan färdig!
Hittade mönstret innan jul och där började min inspiration. Sticka har jag ju alltid gillat men inte provat på hålmönster. Det värsta med detta plagg var att få ihop det med nål och tråd.



När den var klar så provade jag den. Som en strypsnara runt halsen men ändå så tog jag en större storlek. (förlåt för den taskiga bilden, var missnöjd med halsen.)




Tog upp i stickningen och gjorde om. Nu längtar jag till sommarn så man kan använda den i solen eller på standen! Mönstret är ifrån drops och jag stickade med ett bomullsgarn, ej det garn som dem rekommenderade.


3 kommentarer:

  1. Så fin den blev! bra jobbat, jag borde också ta och lära mig hålstickning!

    SvaraRadera
  2. Men Frida så duktig du är, du är så fantastisk duktig på att följa alla typer av mönster! Jag är djupt imponerad! Och så himla roligt att du har kommit med i bloggänget, hurra hurra, så kul att se dig!

    SvaraRadera
  3. Tack desamma Josefine! Som jag sa till Petra, säger de igen :). Vilken bra ide detta är å va man saknar de stunder som vi hade i umeå. :)

    SvaraRadera