måndag 7 maj 2012

Det kreativa kaoset














Våren och det kreativa kaoset har anfallit mig! I förrgår snöade det men nu lyser solen och jag har haft så fint och vännigt nu på slutet. Det kryllar av människor som jag älskar och jag får träffa dem och de när mig och hela jag sprudlar. De som är på längre håll längtar jag efter och jag ska se till att få brevro för den längtan snart. Våren ledde till ett stövelinköp då jag som vanligt har slitit ut mina gummistövlar och de ju förlorar poängen när de tar in vatten. De här verkar ha viss kvalitet och nu hoppas jag att jag ska kunna stövla runt i regn länge innan de går sönder igen. Allt detta vårande, stövlande och vännande har gjort att jag skulle vilja skapa dygnet runt. Det hinner jag ju inte riktigt men för att plugga 150%, jobba ibland och ha en snart treåring hinner jag förvånansvärt mycket. Jag tror att det är solen som gör det och kanske att jag har dragit ner lite på tempot på sistone.

Den senast färdiga skapelsen är klänningen nedan. En helkroppsbild ska komma sen. Jag hittade en stuvbit av detta magiska turkosa ylle och äntligen har det blivit en färdig hängselklänning av det hela. Jag är kalsnöjd och känner mig kalasfin!

På gång är även en nymålning av en upphittad skohylla, ommålning av tavelramar och ett mycket intressant stövelkonstverk som ska presenteras här när jag har lyckats avgöra om det blev en katastrof eller inte. Peppen är stor! Det var allt för nu men glad vår och lycka och sol och gummistövlar önskar jag alla som tittar förbi här i hantverkligheten!




2 kommentarer:

  1. åh nä nu dör jag ju turkoskärleksdöden, såna stövlar å klänning vill jag åsså ha! är det återigen barnstövlar, omöjliga för en storfot som mej?:) Jag har gått och haft en sån där vågkant i mitt skaparhuvud jag med, och tänkt sy klänning med en sån på, vi är nog inrattade på samma skaparfrekvens du och jag :-) puss å kram

    SvaraRadera
  2. åh min fining! stövlarna är faktiskt storstövlar och i mycket bättre kvalitet än barnstövlarna jag brukar köpa. om du vill kan jag gå på stöveljakt åt dig också. jag tror att vi är inrattade på samma frekvens överlag :) puss puss!

    SvaraRadera