onsdag 16 maj 2012

Pennor och penslar!


Jag har infört ritplikt för mig själv. Ritplikten kommer sig av att jag har fått för mig att påbörja skapandet av en grafisk roman (roman i serieform) och det är en oerhört tidskrävande historia. Det hela går ut på att jag varje dag måste rita minst en ruta. För inte alls länge sedan blev jag så frustrerad att jag svor minst tio gånger per ruta. Detta har nu lagt sig och rutandet går både fortare och mer friktionsfritt. Skoj är det! Oerhört spännande att hålla på med ett så långdraget projekt! Det gäller bara att hålla i självdiciplinen och se till att uppfylla ritplikten. Under tiden jag ritar (som oftast infaller när ungen har kommit till ro i sin säng) sitter Rasmus och målar warhammer. Warhammer är lustigt för det är verkligen en konst att få figurera så snygga som fulingen ovan och ändå ses det mest som en oerhört nördig hobby (vilket det absolut också är). Warhammer borde få konststatus. Tycker jag. De heroiska alverna som skymtar i bakgrunden har jag målat och efter att bilden togs gjorde de slarvsylta av Rasmus best!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar