torsdag 7 juni 2012

Ja man säger då de..

Motivationen att göra något annat än att göra klart var låg. :) Jag har sedan en tid försökt mig på att sy en omlott blus av ett mönster via burda. Blev raskt påmind om varför man inte ska göra riktigt som de står i tidningen. Sedan hur det tolkas är olika... :)


Iallafall blev jag klar nu efter en mängd fållning. Sedan så skulle de ju sys ett sprund mitt i en sidsöm. Förstod inte riktigt men de blev ju ett hål ändå :)


Här är bilder från tyghög till plagg. :) Sedan en bild på hur de va tänkt att den skulle se ut. Nästan så :)


Nästa projekt blir å sy klart en klänning. Min mamma frågar mig med jämna mellanrum vad som hände med den blå klänningen, eftersom det finns spår av tygspill hemma i Sollefteå. Ajdå men 3 år sedan så ska den bli klar :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar