lördag 8 september 2012

Älgtorn älgbon

Jag har rymt en liten stund till Jämtland. Planen var ett lugn och en ro och det är det också men även en hiskelig förkylning. Så nu snorar jag omkring här och hoppas att det ska gå över fort. Idag har jag följt med pappan och hunden till skogs för älgjagande. Jag är vegetarian och vill inte att älgar ska dö men någon tradition i mig tycker att det där strövandet i skogen med pappan är så mysigt. Ingen dog idag så josefinen var mycket nöjd med jaktlyckan.

Igår undervisade jag mammas ettor i teckenspråk och de var glada som solar och tackade för att jag lärde dem tecken. Dessutom spelade jag lite gitarr och sjöng med dem och de där barnrösterna skulle kunna hålla mig igång länge. Lägesrapporten från min egen unge som är hos sin pappa var fantastisk. Jordi tror att älgtorn är älgbon där älgarna klättrar upp och bor! Så underbar verklighetsbild. Jag får så vackra bilder i huvudet, kanske Sven Nordqvist-artat, en älg som har krupit upp i sitt bo och ligger där och plirar. Då skulle man kunna ha älgspaning istället och smyga och se på dem när de låg och myste i älgbona. Underbart!

1 kommentar:

  1. åh alla dessa magiska sötkorvstankar som väller ut ur våra ungar! :)

    SvaraRadera