fredag 28 september 2012

Att lära sig av sina misstag

Jag trycker och står i och kämpar mig upp ur självförtroendegropen. Jag skär ut vykort på löpande band och har börjat fota till hemsidan. Att fota bra är svårt men att få in det på hemsidan är ännu svårare. Idag har jag misslyckats med en ram och lärt mig nytt igen. Det är som att jag fylls av kunskap för varje misslyckat tryck och jag föreställer mig att det i förlängningen kommer leda till att jag blir en hejjare på det här med att trycka. Jag lär mig vilka ramar som fungerar till vad, i vilken vinkel jag ska hålla rakeln för just det här trycket, vilka pennor som är för tunna för att använda till original och mycket annat. Det är fantastiskt så mycket kunskap man kan tillgodogöra sig genom att låta händerna arbeta och huvudet förstå. Vissa saker går liksom inte att läsa sig till och just nu är jag inne i ett rus av den sortens kunskap.




2 kommentarer:

  1. Hej Sötnos. Snubblade precis in här. Herregud var du är bra! Så otroligt duktig du har blivit på att teckna. Det ser jättebra ut. Du kan kravla dig upp ur den när självförtroendegropen och ställa dig på toppen istället.

    Vad mysiga saker ni har för er där uppe i norr. Jag har blivit en typisk tråkig vuxen människa nu. Känner att jag måste göra något kreativ eller galet snart så det inte börjar växa mossa på mig.
    Och borde definitivt skriva ett brev till dig istället för att skriva här!

    Pussar

    SvaraRadera
  2. Tack Petra så himla fin du är! Så glad jag blir! Du har härmed hjälpt mig mycket med uppåtkravlandet. Puss puss!

    SvaraRadera