lördag 1 september 2012


Bäbislycka blev till virklighet


 
Hantverkandet har under en ganska lång tid legat i dvala. Plugg, jobb och annat i livet har kommit emellan och jag hade nästa glömt bort hur bra det är för själen. Att ha en liten knodd växande inom mig satte onekligen igång en boandeprocess. Inspirationen väcktes till liv och projekten har sedan avlöst varandra. Virka, ja det har jag inte gjort sedan högstadiet men hur svårt kan det vara? Youtube har många bra instruktionsvideor om något i mönstret är oklart och att ha en mor att fråga har också varit till stor hjälp.

Det är klart att ungen ska ha en mormorsfilt, tänkte jag entusiastiskt. Sedan trodde jag aldrig att jag skulle bli klar, men innan ungen var ute i mitten av juli var den färdig. En mormorsfilt i alla möjliga färger då jag i vanlig ordning inte kunde besluta mig för vilka färger jag ville ha. Den består också av tre olika rutor då jag tyckte att alla var så fina.




Finaste ugglorna gör mig glad när jag ser dem dingla i vagnen. Amigurumifigurer är fantastiska och det finns massor med härliga mönster att inspireras av på internet.





Vem kan motstå dessa fina converse? Mönstret hittar ni här. De är väldigt lätta att virka och är otroligt fina på ungen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar