onsdag 19 september 2012

Tryckeri tryckera

Jag fotoredigerar, ritar, trycker, klipper, skär och hänger saker på tork, så fort jag får chans och ork. Just orken är tyvärr bristande just nu. Planen var att öppna hemsidan för försäljning den första oktober men just nu ser det lite mörkt ut. jag får liksom vikariat hela tiden och då finns ingen energi för tryck när jag väl kommer hem. Planen är att få mycket gjort i helgen när ingen rektor eller vikariesamordnare kan sätta käppar i hjulen för tryckeriet.

Härom dagen ringde skatteverket och undrade vad jag skulle göra egentligen. När jag lyckats förklara det tyckte de att jag ska ha en hobbyverksamhet istället för ett företag. Ok, sa jag. Sen, när du tjänar storkovan och alla vill ha dina fina kort, då kan du höra av dig till oss så startar du företaget då, sa skatteverket. Väldigt trevligt det där skatteverket faktiskt.




1 kommentar:

  1. Sötnos vad fint det blir! Vad bra att skatteverket är trevligt, då behöver man ju inte vara rädd för det och det är ju bra med en grej mindre att vara rädd för! kram kram!

    SvaraRadera