tisdag 16 oktober 2012

Höstmörker eller vinterljus


Nu har katten blivit tillräckligt gammal för att inte riva ner allt jag hänger upp och således har jag kunnat återföra kristallen till fönstret. Förut förknippade jag kristaller med sådana där lampor som pinglar när man rör dem, men det finns ju kristaller utan lampor. Tjusningen med dessa är att när solen skiner blir de magiska och sprutar små regnbågsprickar över hela rummet. Det gör även denna kristall. När solen skiner. Det gör den inte. Men! Idag föll första snön och det betyder att vi går mot ljusare tider! Jag kan leva med en omagisk kristall när regnet så småningom ska bytas ut mot snörkristaller. Snart blir det ljus i vårt hus och den där högtiden som jag inte redan nu ska börja tjata om. Poängen är: Stå ut med mörkret för snart blir det vinterljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar