fredag 12 oktober 2012

Ljusare dagar och den första leveransen


Idag har varit en ljusare dag och förhoppningen är att det ska fortsätta så. En dam som trodde att jag pratade ryska, en busschaufför som stannar där man ska av istället för vid hållplatsen, världens finaste mentor och en helt underbar lektion har gjort sitt till att humöret har lättat. Kloka bidrag från Rasmus, Petra, mamman, kollegor (jag har sådana!) och det faktum att jag har fått ett skrivbord i ett arbetsrum är andra orsaker till lättnaden. Håll ut, är den enade stämmans råd, och jag håller ut. Ungarna jag hade idag var magiska och jag fick höra att jag lyste som en sol när jag kom från lektionen. Det är ju därför det här yrket är värt det, kanske till och med värt att vara stafettlärare på tre skolor i veckan. Jag får se och jag håller ut trots den totala förvirringen som tycks råda vid min ankomst som nytillträdd lärare. Det är nästan som om de inte vet om att de har anställt mig. Nåväl, idag lyste solen.

Utöver detta har jag också fått skicka den första leveransen från Tryckt Stämning och oj så roligt det var! Det var nästan roligare att skicka paketet än att trycka korten. Att det var min fina momma som gjorde den första beställningen gjorde mig inte mindre förtjust, tvärt om. Den mest förtjusande kund en tryckerska kan ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar