måndag 29 oktober 2012

Virkade dukar och den inre flyktfågeln



Färgkaskaden ska bli en välbehövd lampskärm till vardagsrummet. Så småningom. Innan dess ska jag bege mig på äventyr. Det är nämligen så att jag snart har höstlov och då ska jag rymma min väg. Jag tror att det ska bli en tradition att jag varje år beger mig på min egen rymm. Härom året var det Norge ensam med hav och ö och tystnad. Nu blir det Spanien med min vackra Elin och mer än så vet jag inte. Jag ska landa i en stad och ta mig till en annan och det har sagts mig att det blir ett hav, fast ett varmare än det norska. Det ska bli fantastiskt att få en annan värld för en stund och framför allt att få en hel Elin, som är i fysisk form istället för den också mycket älskade brevelin.

Av denna magnifika anledning blir det nog inget mer bloggande förrän nästa vecka då jag har kommit tillbaka. Sol, vän, spanska och hav blir det däremot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar