måndag 14 januari 2013

Sömnadspeppen och den arga symaskinen

Inspirerad av hatet mot klädbutiken har sömnadspeppen gått i taket. Hurra hurra och kan knappt vänta på boken. Mönsterpapper och tyger fram, klipp klipp, hurra hurra. Ungefär så lät det i hjärnan. Vad händer då? Jo, då säger symaskinen ifrån och börjar tugga tyg minsann. Låter som ett argt och farligt mekaniskt djur. Mössan på ungen som ser ut som ett lite galet djur, var allt jag under svordomar lyckades knåpa ihop innan jag var tvungen att erkänna mig besegrad och ge upp, trots idogt mekande. Det arga mekaniska djuret måste in på service. Djuret väger 14 kilo och jag har ingen bil. Så nu får sömnaden vänta på att jag har ställt djuret i en pulka (?) och släpat det till en buss och tagit det till någon som kan hantera det. Blä. Men jag får vända hågen någon annanstans så länge. Kanske ta itu med den strejkande knypplingen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar