tisdag 8 januari 2013

Tvålreprisen

Tvålarna jag gjorde innan jul blev så bra att jag var tvungen att göra det i repris. Nu med inhandlade tvålformar och tvålfärg och grymma skyddsglasögon (skjutglasögon) som jag har fått begagnade från mitt bonusjobb. Tyvärr blev inte resultatet så förtjusande som sist, i alla fall inte än. Trots att jag följde instruktionerna för tvålfärgen blev det inte alls rött som färgen utgav sig för att färga. Det ser liksom ut som att någon har kräkts i tvålformarna! Min förhoppning är att det ska se bättre ut när det har stelnat men jag är tveksam. Dessutom har jag så svårt att få sörjan att börja förtvåla sig, eller vad det nu heter, den får liksom inte trögare konsistens än kanske olja... Den här gången skiktade det sig dessutom när det stått i formarna ett tag. Jag vet inte... Tvål är svårt och jag som tyckte att det var lätt sist. Någon som vet något, har några förslag? Jag ska internetta mer för att se om det finns några tips. Nu får jag bara hoppas att tvålen tar sig samman av att jag låter den vara ifred ett par dagar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar