fredag 21 juni 2013

Fyraåringen

Igår blev ungen fyra år. Fyra! Jag är nästan chockad över att jag har ett så stort barn. Vi hade barnkalas och vuxenkalas eller kalas med små och kalas med stora, för att säga det på jordivis.



Systern och systerungen som äter kattmat var där. Och bästa kompisarna som matade systerungen med kattmat. Pappan hade bakat en fantastisk tårta och vi fiskdammade och paket öppnades. Enligt pappans egen utsago var tårtan tvungen att vara så tjusig för att överträffa fåretshauntårtan som jag gjorde när Jordi fyllde två och älskade fåret Shaun. Och överträffade gjorde han med besked.




Tempot var högt och stämningen god. Det var en fest helt enkelt och ungen var ruggigt nöjd och ruggigt trött när det var över. Kalasfint kalas!

2 kommentarer:

  1. Vilken kalasfina tårtor! Grattisgrattis i efterskott! Hoppas ni får en toppensommar och att du skriver mer här som vi andra får glädjas åt. Jag tycker det är härligt att läsa att systerungen äter kattmat, bara så där. Kallestorebrorn Olle åt Frolic hundmat när han var liten. (Mellanbrodern Arvid åt nästan bara fiskpinnar och ris en period, men det är en helt annan historia.) Kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Vi resonerade så att ungen ju inte är vegetarian och att det därför inte var hela världen. Dagis gav Jordi köttfärslimpa vid ett tillfälle och han blev sjuk i fyra dagar. Systern sa att kattmat innehåller mer näring än barnmat så hon tyckte också att det var helt ok. Jag tänker att varken hund- eller kattmat kan vara speciellt smakligt. Du får också ha en fantastisk sommar! Stor kram!

      Radera