måndag 3 juni 2013

Tagetesinvasionen

Det är toksommar! Härom kvällen kom äntligen ett regn som fick pollen att trilla ner från träden och som fick den regnlängtande josefinen att jubla. Jag är på ett så festligt humör just nu när jag äntligen har jobbat undan så mycket jobb att jag kan se att det kommer ett sommarlov. Jag har haft omplanteringsparty i badrummet och investerat i tio tagetesar. Det visade sig att tio var alldeles för många så ett par av dem smög sig ut i hissen för att se sig om efter nya plater att förgylla. Tagetesdisco i hissen liksom! Förhoppningsvis hinner någon blomförtjust människa fånga in dem innan hissmarodören gör slarvsylta av dem, eller vad nu en hissmarodör skulle kunna hitta på med blommor.

Sommar är det och tagetes och alldeles snart är det ett stort sommarlov!



1 kommentar:

  1. Åh så fint! Önskar jag kunde plocka en blomma i din hiss! & jag längtar efter att komma & dela sommaren med er :) puss & kram

    SvaraRadera