fredag 21 juni 2013

Träslöjden...



Varför är det så svårt? Man kan tro att vi försöker såga av en järnbalk på bilden. Det gör vi inte. Det är en vanlig enkel slana. Rasmus håller i och jag sågar. Jag har hört att det finns folk som tycker att man inte sågar i vardagsrummet men jag är själv inte en av dem. Bilden nedanför talar tydligt om hur bra vi är på träslöjd. Sågen i fyra delar. Till mitt eget försvar ska sägas att det var Rasmus som höll i den när det hände.  


Vi behöver en käpp till fantasivärlden vi ska till om två veckor och jag har en tydlig bild i mitt inre. Problemet är att trä är så hårt och svårt att hantera. Vi ska låna en ny såg och göra nya försök och jag har fortfarande förhoppningar om att vi ska få med oss en käpp...






2 kommentarer:

  1. Riktiga käppar kräver större/rejälare sågar! Den som gick sönder får skylla sig själv, den kanske dög till att kapa blompinnar till pelargonerna. Det är väl klart man sågar i vardagsrummet! Var annars? Det hörs ju på namnet - var dags rum! Självklart så vill vi se bild på den färdiga käppen när den är klar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tilltron! Jo, en stor såg är lånad och då gick det ju på ett ögonblick! Nu har jag täljt och slipmaskinat och fått upp hoppet lite till. Käpp ska det bli minsann!

      Radera