söndag 15 september 2013

Lördagslyx


Popcorn, saft, ritbok, inspirerande serier och bra musik. En Rasmus som ligger i sängen och läser det bästa ur Liv Strömqvists serier högt. Kan man önska sig mer för en lördagskväll? Jag har påbörjat ett projekt som ska inspirera mig inför grafiska romanritandet. Jag väljer en serieskapare som jag tycker är bra och ritar en ruta inspirerad av den. På så sätt måste jag prova olika tekniker och stilar. Igår hann jag med Linda Spåman och Nina Hemmingsson. Inte illa! Jag kanske ska blogga dem när jag har hunnit med fler. Det är superkul och väldigt utmanande och lärorikt.

2 kommentarer:

  1. Det är väl klart att vi vill att du ska blogga dina ritade romanuppslag! Eller rita din blogg. Eller inspirera dig att göra en egenfärgad frihandsdrejad serie vävd med medeltida handlag, innehållande en hårig storprins, en något mindre stjärnögd prins och sagodjur med magiskt fluff. Du är ju redan på god väg!

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fin! :) Den där blandningen av kombinationer gör mig väldigt peppad. Jag har tankar om att screentrycka på lera... Ska läsa på lite om det. Åh tack för dina fina kommentarer, jag blir alltid lika förtjust!

    SvaraRadera