måndag 30 september 2013

Medeltidsklänning


Medeltidsklänningar har efterfrågats. Min Johan har sagt att han ska fota ordentligt men tills den dagen kommer slänger jag upp dessa bilder. Detaljerna är tydligare än helheten men jag har ingen bättre bild i helfigur så det märkliga tvåmetersfotografperspektivet får duga. Sen kanske jag kan ta ut svängarna och blogga dagens medeltidsoutfit eftersom jag inte är så stor på den nutida varianten. Så får det bli, när vi har hittat tiden och vädret och sånt som krävs för en medeltidsklänningsfotografering.




2 kommentarer:

  1. Full av beundran - vart ska jag titta - tygets yta (ull?), knapparna, det lila distinkta broderiet,, det geniala bältet (nu vet jag hur jag ska återanvända de som spännet gått sönder på!). Rasande elegant och tidlöst, dessutom ser det väldigt bekvämt ut. Vad är det som hänger på höger sida av bältesfickan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! :) Ja, mycket riktigt ylle, lite för tjockt för sommaren men ack så snyggt! Klänningen är faktiskt väldigt bekväm och med snörd underklänning ger den en fantastisk hållning! Det som glänser vid sidan om bältet är en bjällra modell större, som pinglar vackert när man går.

      Radera