lördag 14 september 2013

Skapande svenska


Jag har inte kommit mig för att blogga. Jag har ett elände på jobbet nu och orkar liksom inte så mycket mer än att hålla mig över ytan. Fast det är inte sant, jag gör mycket mer än så men det tar betydligt mer kraft än jag skulle vilja. Jag jobbar på att inte låta det stjäla mig och jag ska också ta itu med det jobbiga rent konkret. Men det var inte det jag skulle skriva nu, det var ju det roliga jag skulle skriva.

Skapande svenska! Jag läste A-kursen för två år sen och nu började B-kursen. Det är en distanskurs vid Umeå universitet och den är fantastiskt bra, ja A-kursen alltså. B-kursen verkar lika lovande. Jag köpte mig skrivhäften och gick till universitetet med den där skolstartskänslan med varma höstvindar i håret. Peppen som uppstod i den där tråkiga lektionssalen tog mig med storm och jag har verkligen njutit av att ryckas med i drömmarna om allt som ska skrivas det närmaste året. Finfint känns det! Vi ska göra ett eget litterärt projekt på 15 hp och motvilligt, med andan i halsen bestämde jag mig för att ta itu med den där grafiska romanen som har legat och pockat länge. Det ska bli så svårt och roligt och utmanande! Det var skönt att få hänge sig åt någonting som ger mer än det tar, trots att det är så väldigt uppstyrt. Här ska det ritas och skrivas så det slår det härliga till!

2 kommentarer:

  1. Flyg! Flyg ut i dina drömmar och förverkliga dem! Då kommer det att spilla ner stjärnstoff på den sträva verkligheten och du kan hålla dig och de andra flytande. Snåla alldeles rysligt med dig själv när det kommer till sånt som tär. Hänge dig åt sånt som bär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära fina du! Att snåla med sig själv när det tär var en väldigt bra bild, den ska jag komma ihåg.

      Radera