fredag 29 november 2013

Ritandet

Jag ritar på. Här är ur skissboken, det är en övning att visa upp sånt här. Idag har de tre första sidorna på min grafiska roman blivit klara för digitalisering. Dessutom har jag storyboardat upp 70 (!!!) sidor. 30 sidor kvar till målet på cirka 100, får se exakt hur många sidor det blir. Just nu känns det som att kring hundra blir ganska lämpligt. Att de sen ska ritas ordentligt också, det är något jag tänker ganska lite på. Fast nu är jag ju 3 % färdig. Inte illa.


2 kommentarer:

  1. Du målar så fint och skirt och kraftfullt och så blir man så ininordens nyfiken på vilka de är, och vad just hon tänker på, när man förgäves försöker fånga hennes blick. Lyllos henne som har strumpor som inte kasar ner och så sånt där fluffigt hår som verkar leva ett eget liv. Inte så där svenskt mellanmjölksmjäkigt och ämligt (som jag har). Jag är jättenyfiken på resultatet och viftar med små flaggor och säger heja heja Josefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina fina Eva! Jag känner mig så påhejad och blir så väldigt motiverad att blogga och våga lägga upp, när jag vet att jag har dig som hejar :)

      Radera