måndag 21 april 2014

påskmuseum

Bloggpeppen kom oväntat tillbaka, jag var på vippen att lägga ner men det är ju ett så förnämligt sätt att dokumentera på. Så, påsklov har vi haft. Inte ett hantverk så långt ögat når men snart är det ju medeltidssäsong igen och då är man ju tvungen att hantverka. Istället har vi aktiverat oss på andra plan. Jag och Jordi har museat oss och ridit gammal häst.


Pysslat en påsktupp,


fikat pannkakor utomhus,


promenerat och tittat på gamla hus,


plockat vårens första blomster,


och sist men inte minst fotograferat än det ena, än det andra, som man kan ha glädje av om man har fått för sig att rita en grafisk roman i "förr i tiden-miljö." Appropå den har den fått sin beskärda del det här lovet. Innan ledigheten satt det åtta sidor på min vägg, hängandes på en tråd i klädnypor. Nu sitter det femton. Femton! Alla de är inte klara men på god väg. Det ni! Skam den som ger sig! (Bara typ 80 sidor kvar.)

1 kommentar:

  1. Vilken ståtlig gunghäst! Och gungeligunget bredvid - är det en gungtupp? Jag tittade länge på trämemoryt med vantar - ganska klurigt! Visst är det gärsgården och husen på Gammlia? Jag har foton på den där fägatan i sommarskrud och en snygg Skal i det där huset som har snygga tapeter och skurgolv. Hejaheja med den grafiska romanen - den kommer att bli alldeles fantastisk!

    SvaraRadera