fredag 2 maj 2014

den bästa bilderboken


Min nattbror har, så vitt jag förstår, tidigare varit utgiven i 15 exemplar på svenska och 15 på franska. Som tur är fanns ett av de svenska (ett franskt hade tyvärr inte hjälpt mig) på universitetsbiblioteket. Där lånade jag den och vi läste och trolleri och magi så spännande, gripande och förunderligt! Vi måste köpa den, tänkte vi men så var det det där med 15 exemplar hit och 15 exemplar dit. Nu är det hela åtgärdat och boken går att köpa och säkerligen låna. Vi slog till på tre exemplar på en gång, man vet ju aldrig liksom. Någon fantastisk person kanske fyller år eller så, tre kändes lagom. Så, åter igen, gå och låna, eller beställ. Läs också hennes trilogi Frances, även den är oerhört läsvärd och den har ännu mer förtjusande bilder. Seså!

2 kommentarer:

  1. Min nattbror, vilken fascinerande titel, vackert omslag också. Jag är rätt bestämt säker på att din Josefinebok blir något alldeles fantastiskt och märkvärdigt fint också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm och historian är inte mindre fascinerande! Tack :) Jag hoppas på det. Och jobbar på det, fast hoppas nog mer än jag jobbar tyvärr ;)

      Radera