onsdag 23 juli 2014

vad tar man sig till?


Jag klagar inte, gnäller inte, för efter en så bedrövlig vinter får man ju bara tacka och ta emot. Tack för solen, tack för värmen, det är fantastiskt men vad tar man sig till? Hur gör människor på varmare breddgrader? Jag blir apatiskt slö och argsint, en mycket dålig kombination. Hur överlever de som har det såhär för jämnan? De som har det ännu varmare? Hur får de någonting gjort? Är det en vanesak?

Jag har löst nattproblemet genom att släpa ut bäddmadrassen på balkongen och tillsammans med katterna sova där istället för i sovrummet. På balkongen är det nämligen typ 24 grader på natten, till skillnad från inomhusets 28. Såhär fin var himlen klockan ett i natt och trots E4ans brus och vildsinta svalor (?) så var det himmelskt skönt att vakna upp någon gång under natten och dra täcket om sig. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja sova på balkongen och får väl känna mig tacksam för att jag nu har tvingats till handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar