söndag 26 oktober 2014

penslandet



Jag kan ingenting om att måla, faktiskt typ ingenting. Jag har inte ens full koll på varma eller kalla färger utan upptäcker det mest när jag i efterhand inser att det är en färg som inte passar in. Det kanske beror på någonting annat i och för sig. Men saken är den att det är vansinnigt roligt det här med att måla. Jag målar om och över och hittills tror jag att kanske en tavla har blivit klar men många ofärdiga hänger på väggen och väntar på att bli övermålade igen. Det är en enorm förtjusning att det inte behöver bli rätt och att jag ständigt får ångra mig, eller inte ens ångra mig, utan komma på någonting annat. Det är en övning också, det här med att inte kunna. Att stå ut med att bilderna i hjärnan aldrig kommer ut ur handen men att det kommer andra bilder och att man kan tycka om dom också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar