tisdag 28 oktober 2014

viktoriansk update


























Kameramannen är två meter lång och kompenserar inte för detta men ni ser ju vartåt det bär. För att ni fullt ut skulle förstå vidden (ja, jag är rolig) av det hela borde bilderna istället vara tagna ut grodperspektiv. Krinolinet är nästan helt ihopsytt, bara några knappnålar som håller ihop det och underkjolen ska fållas och knappas. Jag har börjat klippa ut fodret till själva klänningen och deadline är satt till om en månad. Med tanke på rådande ork vs. aktiviteter så ställer jag mig frågande till hur det här ska gå vägen men jag får försöka ta mig samman. Ska också försöka få tag i svarta tygknappar, optimalt sidenknappar som kan knäppa ihop livet. Jag är alldeles för peppad på slutresultatet och alldeles för handlingsförlamad för vägen dit. Men spännande blir det, både väg och resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar