måndag 26 januari 2015

det viktorianska åbäket


Jag har sällan upplevt ett sådant sömnadsmotstånd som jag har gjort inför denna klänning. Deadline för när den ska vara klar har skjutits upp gång efter annan men på lördag måste den vara färdig. Det handlar om en viktoriansk klänning i svart låtsassiden, med krinolin och hela medivitten. Jag har till och med en ärvd, nära nog samtida hatt med flor och visionen om hur den borde bli är så vacker men vägen dit är så svår. Jag börjar misstänka att det är materialet som är boven, inte att det är svårt men att jag inte tycker om det och att det gör mig negativ till alltihopa. Jag borde ha sytt den i bomull eller ull eller en blandning.

Igår fick jag ihop liv och kjol med de miljarder vecken som skulle till, helt utan instruktioner eftersom jag tappat bort just den sidan. Efter det kunde jag prova och Rasmus tyckte att det var storslaget. Eftersom klänningen är svart och blank var det svårt att se på bilderna han tog i mörkret men kanske, kanske kan den bli mödan värd. När den är klar ska jag be min Johanvän fota den i dagsljus, med hatt och flor, så får vi se om jag blir nöjd. Om den blir klar vill säga...

Så, nu har jag gnällt färdigt! Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Heja dig! Det blir säkerligen en fantastisk klänning!

    SvaraRadera