lördag 4 april 2015

det enklaste bokbinderiet



Emellanåt syr jag ihop böcker av gamla papper, de senaste exemplaren är här ovan, av någon anledning upp och ner. Det krävs så lite och blir så fint! En gammal papperspåse från någonstans, ett paketpapper från ett kalas, någonting urrivet ur en tidning. Och så buntar jag ihop det och syr en raksöm på maskin. De tenderar bli svåra att stänga så ett snöre är bra och pinglorna är en bonus, jag menar varför ska inte an anteckningsbok pingla? De blir väldigt trevliga att skriva och rita i också, det blir liksom så kravlöst när papperet redan är lite knyckligt och det kanske redan är något tryckt på det.

2 kommentarer:

  1. Jättefina böcker! Har också varit med om att bilderna hamnar upp och ner eller på sidan i bloggen, men inte sedan jag skaffade ny dator. Så himla skumt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) ja, jag orkar liksom inte vända dem för ibland funkar det ändå inte. Finns ju värre saker att försöka visa upp upp och ner.

      Radera