söndag 14 juni 2015

bebisbo




Sista veckan har jag varit piggare igen och jag som trodde att det bara skulle gå utför till dagen d. Kanske är det vilan som betalar sig. Idag är det nitton dagar kvar! Nitton! Jag har sytt ett bebisbo till ungen, något som jag inte visste fanns när jag fick Jordi, men som ju verkar himla bra. Oftast syr jag saker ur eget huvud, ritar, mäter, tänker och syr men den här sydde jag utifrån en instruktion på internet. Eftersom jag har liknande material i hjärnan som boet är stoppat med så tänkte jag liksom inte så mycket, tänkte som att det var skönt att någon annan hade skött den delen. Sen visade det sig att den som skött den delen inte hade gjort ett så jättebra jobb så det blev lite sprättande och ändrande men det blev bra till slut. Nu gäller det bara att få ut ungen som ska sova i boet.

2 kommentarer:

  1. Det är en himla bra grej med en liten lya till bebisen. Använder det fortfarande (fast inte ihopknutet nedtill) till min 6 månadersbebis.

    SvaraRadera
  2. Fiffigt! Bebisboet och själva ungen kan ju sedan stoppas ner i vad man har tillhands (tvättkorg, barnvagn, byrålåda whatever) och ungen känner sig ändå hemtam! Spjälsängar i all ära, men det dröjer ju evigheter innan de växer i dem. Skal bodde i en babybjörn åkpåse (med bärhandtag och urtagbar skiva i botten) (med myggnät över ute i skogen) tills han blev för lång. Praktiskt och bärbart. Håller tummarna för ankomsten och storbrorsblivandet!

    SvaraRadera